نماد سایت IQBI

نیسان خارجی با عرضه ده‌ها مدل‌ محصولات شرکت نیسان جدید به دنبال نجات از بحران مالی

یسان با عرضه ده‌ها مدل‌ جدید به دنبال نجات از بحران مالی است

یسان با عرضه ده‌ها مدل‌ جدید به دنبال نجات از بحران مالی است

برنامه نیسان خارجی برای عرضه محصولات شرکت نیسان جدید و بازگشت به سوددهی، رونمایی از مدل جدید آستون مارتین که به گفته کارخانه سریع‌ترین ماشین روباز موتور جلوی جهان است، سوپرکار ایتالیایی که با الهام از کانسپتی از دهه هفتاد میلادی طراحی شده و بحران در صنعت خودرو در پی اعلام تعرفه‌های جدید واردات ماشین به آمریکا.

نقشه نجات نیسان خارجی با محصولات شرکت نیسان جدید

به گزارش چشم انداز به نقل از بی بی سی، نیسان اعلام کرده است که در سه سال آینده ۲۷ مدل جدید یا به‌روزشده به بازار عرضه خواهد کرد. خودروساز ژاپنی امیدوار است با این مدل‌های جدید از بحران خارج شود و دوباره به سوددهی برسد. همزمان ایوان اسپینوزا،‌ مدیرعامل جدید این شرکت اعلام کرد که هیچ خط قرمزی برای یافتن یک شریک جدید برای نیسان ندارد.

نسل جدید مدل الکتریکی «لیف» (Leaf)، هچ‌بک «میکرا» و شاسی‌بلندهای «جوک» (Juke) و «روگ» (Rouge) از مهم‌ترین مدل‌هایی هستند که قرار است به بازار عرضه شوند.

نیسان با عرضه مدل لیف در سال ۲۰۱۰ از اولین خودروسازانی بود که به بازار ماشین‌های الکتریکی وارد شد، اما در سال‌های گذشته از رقیبانش عقب افتاده است.

〉〉 واگذاری ایران خودرو به کروز؛ مالک شرکت کروز کیست؟

عکس ماشین نیسان خارجی: نسل جدید نیسان میکرا همان رنو ۵ الکتریکی با ظاهری متفاوت است

نسل سوم لیف که قرار است امسال به بازار بیاید، از هچ‌بک به یک شاسی‌بلند کوچک تبدیل شده و برای اولین بار امکانات لوکسی مانند سقف پانورامیک و چرخ‌های بزرگ دارد. ظاهر ماشین تا حدی به مدل آریا، شاسی‌بلند الکتریکی کارخانه شبیه است.

محصولات شرکت نیسان جدید: نسل جدید مدل جوک براساس کانسپت «هایپر پانک» تولید خواهد شد

مدل جدید لیف روی پلتفرمی ساخته می‌شود که نیسان با همکاری شرکت رنو ساخته است. مدیران شرکت می‌گویند این ماشین با هر بار شارژ می‌تواند تا ۶۰۰ کیلومتر حرکت کند. در آمریکا این ماشین را می‌توان با شبکه شارژرهای شرکت تسلا شارژ کرد.

نیسان نسل جدید مدل میکرا را هم با همکاری رنو تولید می‌کند. این مدل که قرار است تا چند ماه دیگر به بازار عرضه شود، نمونه‌ای از رنو ۵ الکتریکی است که تنها ظاهری متفاوت دارد. محبوبیت رنو ۵ نیسان را به فروش میکرا امیدوار کرده است. میکرا با هر بار شارژ تا ۴۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند.

یکی از دلایل کاهش فروش نیسان در آمریکای شمالی نداشتن مدل‌های هیبرید-الکتریکی است. خودروساز ژاپنی برای جبران این نقص، سال آینده شاسی‌بلند روگ را با قوای محرکه هیبرید-الکتریکی مجهز می‌کند که از کارخانه میتسوبیشی گرفته شده است.

〉〉 هشدار رسمی وزارت صمت به ایران‌خودرو | قیمت‌های خودسرانه باید فوراً اصلاح شود

ایوان اسپینوزا می‌گوید نیسان در انتخاب شریک جدید هیچ محدودیتی ندارد

نیسان همراه با رنو و میتسوبیشی در یک ائتلاف خودروسازی است و می‌خواهد با استفاده از فناوری‌های دو خودروساز دیگر هزینه تولید مدل‌های جدیدش را کاهش دهد.

نیسان در سال ۲۰۲۷ نسل جدید روگ را به بازار عرضه می‌کند که به فناوری هیبرید-الکتریکی نیسان به نام «ئی-پاور» مجهز است.

نسل جدید شاسی‌بلند جوک هم که از موفق‌ترین مدل‌های این شرکت در اروپا است، در سال ۲۰۲۶ به بازار خواهد آمد. این مدل جدید با الهام از کانسپت «سایبر پانک» کارخانه طراحی شده و کاملا الکتریکی است. نیسان جوک هم از نظر فنی اشتراک زیادی با رنو ۴ خواهد داشت و با هر بار شارژ تا ۴۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند.

نیسان در سه سال آینده مدل‌های جدیدی هم در هند، آمریکای لاتین و آفریقا عرضه می‌کند. اینفینیتی، زیرمجموعه لوکس این کارخانه هم سال آینده یک شاسی‌بلند الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد. این شاسی‌بلند اسپرت با الهام از کانسپت «ویژن Qe» طراحی شده و با آن چهره مدل‌های اینفینیتی تغییر خواهد کرد.

〉〉 بازگشایی جنجالی نماد ایران‌خودرو با سقوط سنگین | شکایت رسمی از دولت به‌خاطر فروش اجباری زیر قیمت بازار

بحران مالی نیسان جدی است و رسانه‌ها گزارش داده‌اند که این شرکت برای تغییر وضعیت فرصت زیادی ندارد. فروش این کارخانه از سال ۲۰۱۸ تاکنون به شدت کاهش یافته و از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه در سال به سه میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۴ رسیده است.

محصولات شرکت نیسان جدید: اینفینیتی براساس کانسپت ویژن Qe یک شاسی‌بلند الکتریکی اسپرت تولید خواهد کرد

نیسان قرار بود در معامله‌ای ۵۸ میلیاردی با هوندا ادغام شود،‌ اما مذاکرات دو شرکت به نتیجه نرسید و این کارخانه همچنان به دنبال یک شریک یا سرمایه‌گذار است.

پیش از هوندا، شرکت تایوانی فاکس‌کان به سرمایه‌گذاری در نیسان علاقه نشان داده بود، اما دولت ژاپن درباره همکاری نیسان با یک شرکت غیرژاپنی تردیدهایی مطرح کرده است.

با این حال، ایوان اسپینوزا که قرار است از این هفته هدایت نیسان را به دست بگیرد، تاکید کرده که این شرکت در انتخاب شریک جدید هیچ محدودیتی ندارد. او همزمان با اعلام برنامه‌های تازه نیسان گفت که به نظرش خودروهای هوشمند «آینده صنعت خودرو» است و نیسان به دنبال شریکی است که این کارخانه را به «عصر جدید فناوری» وارد کند.

به گزارش چشم انداز، آقای اسپینوزا می‌گوید نیسان علاوه بر زیان‌ده بودن با چالش‌های بزرگ دیگری هم دست به گریبان است. کاهش روحیه کارمندان و نگاه منفی مردم به این شرکت از جمله چالش‌هایی است که آقای اسپینوزا می‌گوید باید به سرعت به آنها توجه شود. تعرفه‌ واردات ماشین‌ به آمریکا هم چالش دیگری است که مدیرعامل مکزیکی نیسان باید برایش راه‌حلی پیدا کند.

عکس ماشین نیسان خارجی: دوازده سیلندر ونکویش ولانته ۸۳۵ اسب‌ بخار نیرو تولید می‌کند

دوازده سیلندر روباز آستون مارتین

آستون مارتین از مدل تازه‌ای به نام ونکویش ولانته (Vanquish Volante) رونمایی کرده است که می‌گوید سریع‌ترین و قدرتمندترین ماشین بدون سقف موتور جلو در جهان است.

ونکویش ولانته یک موتور دوازده سیلندر ۵.۲ لیتری ‌توربو دارد که ۸۳۵ اسب‌ بخار نیرو تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک جعبه‌دنده هشت ‌سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و ماشین می‌تواند ظرف ۳.۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت این مدل ۳۴۵ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

آستون مارتین می‌گوید مدل روباز ونکویش را همزمان با مدل کوپه این ماشین طراحی کرده و برای همین برداشتن سقف ماشین تاثیری بر کیفیت رانندگی نگذاشته است.

سقف پارچه‌ای ونکویش ولانته در ۱۴ ثانیه باز و در ۱۶ ثانیه بسته می‌شود. هنگام حرکت تا سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت هم می‌توان سقف را باز و بسته کرد.

توضیح تصویر،آستون مارتین هر سال فقط هزار دستگاه از مدل کوپه و روباز ونکویش تولید می‌کند
توضیح تصویر،اتاق آستون مارتین ونکویش ولانته ترکیبی از فناوری روز و طراحی لوکس است

اتاق ماشین ترکیبی از فناوری روز و طراحی کلاسیک و لوکس است. علاوه بر نمایشگرهای لمسی، برای راحتی راننده مجموعه‌ای از دکمه‌ها روی داشبورد و کنسول گذاشته شده است. سیستم صوتی هم ساخت کارخانه باورز اند ویلکینز (Bowers & Wilkins) است و ۱۵ بلندگو دارد.

قیمت ونکویش ولانته هنوز اعلام نشده، اما از قیمت ۴۳۰ هزار دلاری مدل کوپه گران‌تر است آستون مارتین برای خاص ماندن ماشین اعلام کرده که هر سال فقط هزار دستگاه از مدل کوپه و روباز ونکویش تولید می‌کند.

مشتریان می‌توانند ماشین را تا حد زیادی با سلیقه خود تغییر دهند و آن را با مجموعه بسیار متنوعی از رنگ‌ها و طرح‌های مختلف سفارش دهند. این امکانات سفارشی ده‌ها هزار دلار به قیمت ماشین اضافه می‌کند.

اصلی‌ترین رقیب این آستون مارتین، فراری «۱۲سیلندر اسپایدر» (12Cilindri Spider) است. این ماشین هم موتور ۱۲ سیلندر دارد که ۸۳۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و در کمتر از سه ثانیه سرعتش از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت فراری ۳۴۰ کیلومتر در ساعت است.

عکس ماشین نیسان خارجی: بخش‌های فنی پرالتا اس از مازراتی MC20 گرفته شده است

ادای احترام به پدر

استودیوی طراحی ایتالیایی «جی‌اف‌جی استایل» که توسط جورجتو جوجارو، طراح مشهور ایتالیایی و پسرش فابریتزیو تاسیس شده، از ماشینی به نام پرالتا اس (Peralta S) رونمایی کرد.از این ماشین فقط یک دستگاه به سفارش کارلوس پرالتا، کلکسیونر مکزیکی ساخته شده است.

بخش‌های فنی پرالتا اس از مازراتی MC20 گرفته شده است. موتور شش سیلندرش در وسط ماشین قرار دارد و ۶۳۰ اسب‌ بخار نیرو تولید می‌کند. درباره‌ی عملکرد ماشین اطلاعاتی منتشر نشده، اما شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت مازراتی MC20 کمتر از سه ثانیه و حداکثر سرعتش ۳۲۶ کیلومتر در ساعت است.

طراحی بدنه کاملا با مازراتی MC20 فرق دارد. ماشین توسط فابریتزیو جوجارو طراحی شده است. او در طراحی ماشین از کانسپت بسیار مشهور مازراتی «بومرنگ» الهام گرفته که پدرش در سال ۱۹۷۲ طراحی کرد. فابریتزیو می‌گوید این ماشین ادای احترامی به پدرش است که از مهم‌ترین طراحان خودروی جهان است.

محصولات شرکت نیسان جدید: پرالتا اس با الهام از مازراتی بومرنگ طراحی شده است
پرالتا اس در ندارد و سقف یک‌تکه‌اش رو به بالا باز می‌شود تا سرنشینان سوار و پیاده شوند
توضیح تصویر،از پرالتا اس فقط یک دستگاه ساخته می‌شود
محصولات شرکت نیسان جدید: پرالتا اس در نمایشگاه خودروی پاستخه در مکزیک رونمایی شد

بدنه پرالتا از آلومینیوم صیقل‌داده‌شده و فیبر کربن ساخته شده است. چراغ‌های جلو و عقب در بدنه پنهان شده‌اند و تنها هنگام روشن شدن با نوری ملایم و سایه‌دار دیده می‌شوند. بال عقب هم در بدنه مخفی شده و هنگام حرکت بیرون می‌آید.

پرالتا در ندارد و سقف یک‌تکه‌اش رو به بالا باز می‌شود تا سرنشینان سوار و پیاده شوند. اتاق ماشین هم با الهام از کانسپت دهه هفتاد طراحی شده، اما چیدمان فرمان و کنسول فضایی آینده‌گرا به اتاق داده است.

پرالتا اس در «نمایشگاه خودروی پاستخه» در مکزیک رونمایی شد و قرار است در رویدادهای بزرگ‌تری مانند هفته خودروی مونتری در آمریکا و جشنواره گودوود در بریتانیا هم نمایش داده شود.

توضیح تصویر،دونالد ترامپ می‌گوید تعرفه واردات به «رشد چشمگیر» در خودروسازی آمریکا منجر خواهد شد

شوک تعرفه‌های ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از اعمال تعرفه‌های جدید ۲۵ درصدی بر واردات خودرو و قطعات به ایالات متحده خبر داد.

رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید این تعرفه‌ها باعث «رشد چشمگیر» در صنعت خودروسازی آمریکا خواهد شد و مشاغل و سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را به داخل کشور جذب می‌کند. با این حال تحلیلگران هشدار داده‌اند که این تصمیم می‌تواند باعث توقف موقت تولید در برخی کارخانه‌های بزرگ خودروسازی آمریکا شود، قیمت‌ ماشین را بالا ببرد و روابط واشنگتن با متحدانش را به خطر بیاندازد.

سال ۲۰۲۴ حدود هشت میلیون خودرو به ارزش ۲۴۰ میلیارد دلار به آمریکا وارد شد که تقریبا نیمی از کل فروش خودرو در ایالات متحده است.

مکزیک بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو به آمریکا است و پس از آن کره جنوبی، ژاپن، کانادا و آلمان قرار دارند. شرکت‌های خودروسازی آمریکایی در مکزیک و کانادا فعالیت چشمگیری دارند و در چارچوب توافق‌نامه آزاد تجاری میان این سه کشور تاکنون تعرفه‌ای پرداخت نمی‌کردند.

تعرفه‌ در واقع مالیاتی است که دولت‌ها بر کالاهای وارداتی وضع می‌کنند. طرح ترامپ برای تعرفه بر خودرو بخشی از رویکرد گسترده‌تر او برای حمایت از کسب‌وکارهای آمریکایی و تشویق تولید داخلی است.

هر چند این سیاست می‌تواند از صنایع داخلی حمایت کند، اما هزینه‌ شرکت‌هایی که به واردات قطعه وابسته‌اند را افزایش می‌دهد. برآوردهای موسسه اقتصادی اندرسون نشان می‌دهد که تنها تعرفه بر قطعات وارداتی از کانادا و مکزیک می‌تواند بین چهار هزار تا ده هزار دلار به هزینه تولید هر خودرو اضافه کند.

توضیح تصویر،ارزش سهام خودروسازان پس از اعلام تعرفه‌های دونالد ترامپ کاهش یافت

اعلام تعرفه‌های جدید باعث کاهش ارزش سهام خودروسازان آمریکایی شد. ایلان ماسک، مدیر شرکت تسلا هم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که تاثیر این تعرفه‌ها بر شرکت تسلا قابل توجه خواهد بود.

نخست‌وزیر ژاپن که کشورش دومین صادرکننده بزرگ خودرو در جهان است، در واکنش به این تعرفه‌ها گفت که «همه گزینه‌ها روی میز است». ارزش سهام خودروسازان ژاپنی از جمله تویوتا، نیسان و هوندا هم در پی اعلام این خبر کاهش یافت.

مارک کارنی، نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد که تصمیم ترامپ «حمله‌ای مستقیم» به کانادا و صنعت خودروسازی این کشور است. رابرت هبک، وزیر اقتصاد آلمان هم گفت که این کشور تسلیم نخواهد شد و اروپا باید «پاسخی محکم» به تعرفه‌های آمریکا بدهد.

آقای ترامپ در واکنش تهدید کرده که اگر اتحادیه اروپا و کانادا برای ضربه اقتصادی به آمریکا همکاری کنند، تعرفه‌های «بسیار سنگین‌تری» وضع خواهد کرد. او همچنین گفت که افزایش قیمت ماشین‌های خارجی به خاطر تعرفه برایش اهمیتی ندارد، چون باعث خواهد شد مردم بیشتر ماشین‌ آمریکایی بخرند.

بر اساس مطالعه‌ای که کمیسیون تجارت بین‌المللی آمریکا در سال ۲۰۲۴ انجام داده، اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات می‌تواند واردات خودرو را تا حدود ۷۵ درصد کاهش دهد و میانگین قیمت خودرو را در آمریکا حدود پنج درصد افزایش خواهد داد.

خروج از نسخه موبایل